Facebook open

BANER Perfect SPA Awards 2021 Glosuj Hotel SPA

Ćwiczenia z piłką

Ćwiczenia z piłką, choć łatwe w wykonaniu i stanowią świetną zabawę, należą do najbardziej skutecznych. Dzięki ćwiczeniom z piłką można zrobić wszystko – od poprawienia sylwetki, poprzez wzmocnienie mięśni i kręgosłupa, aż po ich rozciągnięcie i relaks.

ĆWICZENIA Z PIŁKĄ

Ćwiczenia z piłką nie tylko wpływają na poprawę sylwetki, wzmocnienie mięśni i kręgosłupa, ale też rozciąganie i relaks ciała i umysłu. Dzieje się tak dlatego, że gumowa piłka jest bardzo niestabilna. Kiedy więc próbujemy się o nią opierać lub na niej przysiadać, uaktywniamy wszystkie partie ciała – zaczynają pracować mięśnie, o których do tej pory nie mieliśmy zielonego pojęcia.

ĆWICZENIA Z PIŁKĄ – NA MIĘŚNIE UD, POŚLADKÓW I PLECÓW

fitness with ball1

Pierwsze ćwiczenie z piłką: połóż się na plecach na kocu lub macie i oprzyj stopy na podłodze tak, aby zgięte nogi tworzyły kąt 45 stopni. Piłkę połóż blisko ciała po lewej stronie i oprzyj o nią przedramię. Oddychając głęboko, powoli unoś kręgosłup. Kręg po kręgu, zaczynając od pośladków a kończąc na wysokości łopatek. Nie wykonuj gwałtownych ruchów. Teraz weź głęboki wdech i powoli opuszczaj kręgosłup z powrotem, od łopatek aż do kości ogonowej. Wykonaj dwie serie po 10 ćwiczeń na każdą ze stron, pamiętając o przekładaniu piłki. Ćwiczenie kształtuje mięśnie ud i pośladków, poprawia równowagę ciała, a przede wszystkim silnie wzmacnia mięśnie pleców, co zapobiega ich bólom.

ĆWICZENIA Z PIŁKĄ – NA BRZUCH I WEWNĘTRZNĄ STRONĘ UD

Ćwiczenia z piłką nr 2, rys. Igor ŻakowskiDrugie ćwiczenie z piłką: Połóż się na plecach, a piłkę umieść między kostkami stóp, w taki sposób, by móc ją podnieść. Przenieś wyprostowane ręce za głowę. Trzymaj w ręku mały przedmiot, np. kamyk. Oddychając głęboko, najpierw unieś lekko ugięte nogi (najlepiej pod kątem prostym w stosunku do ciała, lecz jeśli ci się nie uda, po prostu tak wysoko, jak potrafisz), a następnie głowę. Równocześnie połóż ręce wzdłuż ciała. Przełóż kamyk z ręki do ręki. Powtórz ćwiczenie 10 razy w dwóch seriach. Za każdym razem zmieniaj kierunek podawania przedmiotu. Ćwiczenie kształtuje brzuch i wewnętrzną stronę ud.

ĆWICZENIA Z PIŁKĄ – NA POŚLADKI, PLECY I RÓWNOWAGĘ

Ćwiczenia z piłką nr 3/rys. Igor Żakowski

Trzecie ćwiczenie z piłką: chwyć piłkę oburącz i unieś wysoko ręce. Wciągnij brzuch i pośladki, nie zginaj szyi. Zacznij maszerować, pilnując, aby piłka znajdowała się nad twoją głową. Kiedy poczujesz, że twój chwyt jest już pewny i utrzymujesz równowagę, zacznij chodzić, robiąc naprzemienne głębokie wykroki do przodu. Zwróć uwagę na to, by tułowiem nie przekroczyć linii kolana oraz na to, by łydka i podudzie tworzyły kąt prosty. Zrób 20 wykroków, odpocznij chwilę i powtórz serię. Ćwiczenie wzmacnia obręcz barkową, niweluje napięcie w plecach, poprawia równowagę i pięknie kształtuje pośladki. 

ĆWICZENIA Z PIŁKĄ – NA BICEPSY, UDA, ŁYDKI I BRZUCH ORAZ KOORDYNACJĘ I RÓWNOWAGĘ

Ćwiczenia z piłką nr 4/rys. Igor ŻakowskiCzwarte ćwiczenie z piłką: skoncentruj się, uspokój oddech i oprzyj się plecami o piłkę. Stopy oprzyj o ścianę lub drzewo, w taki sposób, by ciało tworzyło dwa kąty proste. Zwróć uwagę na to, by pośladki nie dotykały ziemi, a kolana pozostały na wysokości brody. W każdą dłoń chwyć butelkę wody mineralnej. Ręce opuść wzdłuż tułowia. Zrób głęboki wdech. Na wydechu ugnij łokcie i unieś przedramiona. Potem powoli wyprostuj ręce, wydychając powierze. Nie zniechęcaj się, gdy na początku będziesz tracić równowagę – z czasem dojdziesz do wprawy. Zrób ćwiczenie w dwóch seriach, po 12 powtórzeń. Ćwiczenie kształtuje bicepsy, uda, łydki i brzuch. Balansując na piłce, poprawisz koordynację ruchową oraz równowagę.

ĆWICZENIA Z PIŁKĄ – NA ROZLUŹNIENIE CIAŁA I UMYSŁU

Ćwiczenia z piłką nr 5 /rys. Igor ŻakowskiPiąte ćwiczenie z piłką: połóż się na piłce brzuchem tak, żeby nie dotykać kolanami podłoża. Przez chwilę pobalansuj na piłce, by znaleźć dogodną dla siebie pozycję, która pozwoli rozluźnić ciało. Głowa ma zwisać w dół, dłonie i stopy powinny być swobodnie oparte o podłogę i jedynie stabilizować pozycję. Możesz się delikatnie odpychać dłońmi i stopami od podłoża. Wyrównaj oddech, skup na nim swoje myśli. Pracująca przepona powinna sprawiać, że piłka będzie zapadać się do wewnątrz pod wpływem nabieranego w płuca powietrza. Poleż w tej pozycji kilka minut, aż poczujesz, że umysł i ciało są rozluźnione.

Tekst: Magazyn EDEN

BRZUCH JAK KALORYFER - NIEZAWODNY ZESTAW RZEŹBIĄCY

Podobne artykuły

Na każde nasze stwierdzenie, że chcemy schudnąć, natychmiast słyszymy: – A próbowałaś diety X? Chudnie się na niej 4 kg tygodniowo! Czas obalić mity!
Ogród lub działka rekreacyjna to świetny pomysł na życie w rytmie wellness. Choć często kojarzy się z ciężką fizyczną pracą, przynosi niezłe profity w sferze ciała i ducha.
Większość z nas jest przekonana, że szkodzi jedynie tzw. zły cholesterol (LDL), a wysoki poziom dobrego cholesterolu (HDL) we krwi działa na naszą korzyść. Czy rzeczywiście?!
Jeśli chcesz się odchudzać, rób to z głową i zdrowo! Kilka podstawowych porad dla osób na diecie.
W dietetyce jak w modzie: nie brakuje nowości, a trendy zmieniają się co sezon. Teraz przyszła pora na dietę prosto spod mikroskopu! Dokładna analiza DNA pozwala bowiem dobrać taki sposób odżywiania, który najlepiej pasuje do indywidualnej kombinacji genów. Brzmi jak science-fiction? Być może, ale na jważniejsze, że genodieta działa!
Sanatorium bezpłatnie czy prywatnie? Kuracjusz skierowany przez lekarza może udać się na rehabilitację i leczenie uzdrowiskowe w ramach NFZ, ZUS lub na prywatny pobyt pełnopłatny. Nowe zasady ubiegania się o skierowania do sanatorium.

baner Norden Cosmetics

polecane hotele GORACH

polecane hotele CENTRUM

polecane hotele MORZE

polecane hotele JEZIORA

polecane KLINIKI DAY SPA

Perfect SPA Awards

 Perfect SPA Awards 2021 glosuj hotel

 Perfect SPA Awards 2021 glosuj daySPA

Phytomer 300x300

 

Nasze magazyny i albumy

Zapisz się do newslettera

Perfect SPA International

Perfect SPA Hotel 2021 HISZPANIA - GŁOSUJ

Perfect SPA INTERNATIONAL 2021 EUROPA - GŁOSUJ

Perfect SPA INTERNATIONAL 2021 Świat

RANKINGI SPA

Phytomer 300x300

Pobierz E-Book

 okl e book SPA Rodzinne

okladka e book UZDROWISKAe-book Restauracje okladka Semana SPAeden pl

 

polecane hotele spa poziome wszystkie SPA EDEN

Polska na zdrowie PL0

Cytat tygodnia

cytat, Konfucjusz